Bertolli, een merk van Unilever en bekend van haar assortiment op olijfolie gebaseerde spreads, introduceert een nieuw stukje dagelijkse luxe op de eettafel met haar nieuwste spread – Bertolli Gold.

Bertolli Gold is gemaakt van honderd procent Mediterraanse olijven en bevat veertig procent minder verzadigd vet dan gewone smeerbare boter. Bertolli Gold combineert een rijke romige smaak met de natuurlijke goede aspecten van Bertolli’s beste olijfolie. Het unieke transparante kuipje is de perfecte, stijlvolle aanvulling voor op iedere keukentafel. Bertolli Gold is momenteel alleen nog verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk.

BPO heeft aan de ontwikkeling van de kuip en het deksel voor dit nieuwe product haar expertise verleend. Om een unieke en onderscheidende verpakking met een luxueus gevoel te kunnen produceren, heeft BPO aan het begin van het project richtlijnen voor het ontwerp en beoordelingen van verschillende concepten gegeven aan de marketing experts. Na een eerste markttest is een conceptontwerp gekozen. Dit ontwerp is vervolgens door BPO uitontwikkeld, zodanig dat deze in de huidige vullijnen voor Unilever’s belangrijkste kuipjes en deksels past en ook in het huidige logistieke systeem. Zo is de omdoos precies hetzelfde als voor de andere kuipjes in het assortiment, zodat geen nieuwe doos ontwikkeld hoefde te worden. Tevens heeft BPO de luxueuze uitstraling die Bertolli Gold haar klanten wil bieden, vertaald in hoe het product aanvoelt.

Vulpatroon van de kuip gesimuleerd met Moldflow

Om de produceerbaarheid van de kuip te verifiëren heeft BPO Moldflow analyses uitgevoerd. Tevens zijn sterkte- en stijfheidsanalyses uitgevoerd om de gebruiksvriendelijkheid en het luxueuze gevoel van de verpakking als geheel veilig te stellen. Gedurende de productie van de eerste monsters en pre-productie heeft BPO ondersteuning geboden in de vorm van troubleshooting en het fungeren als klankbord voor Unilever in overleg met haar leverancier.

Bertolli heeft in de ontwikkeling van de kuip en deksel voor Bertolli Gold geprofiteerd van BPO’s kerncompetentie in productontwikkeling: rekening houden met alle factoren in de ontwikkeling, door het combineren van zowel de primaire functie van het ontwerp, de engineering voor sterkte en stijfheid, het uitwerken voor productie (robuustheid en gemak van produceren, maar ook de kosten), logistieke randvoorwaarden, restricties opgelegd door de vullijnen en tevens het gebruiksgemak.

Wat je ook nodig hebt, we zijn hier om te helpen

Heeft u een vraag?

Stel een vraag
Soortgelijke projecten
Clever thinking, smart solutions

Danone Nutricia

KlantDanone Nutricia
ProductVerpakking babymelkpoeder